יומן סטודנט אמריקאי בישראל

יום שני, נובמבר 08, 2004

על הבחירות

מפני שישראל היתה כמעט המדינה היחידה בעולם שרצה את הניצחון של ג'ורג בוש בבחירות הזו, אולי לא חייבים לכתוב הרבה עליה, אלא הבחירות הזו היתה בחירות די היסטורית ובעל נמשמעות שאולי לא ברור לישראלים או לאנשים אחרים שלא לומדים את פוליטיקה של ארה"ב. הבחירות הזו היתה היסטורית בגלל כמה סיבות, אבל הסיבה הכי מרכזית ועיקרית היא שהתוצאות מציינות את הרוב ההחדש בקהל האמריקאי והוא רוב רפובליקני. חייבים לציין קצת היסטוריה כדי להבין את משמעותה של התוצאה הזאת. המפלגה הדמוקרטית היתה מפלגת הרוב בארה"ב במשך כמעט חמישים שנה. רובה התחיל להתפרק ב-1968 כשהשמאל הקיצוני כיבש את הכוח העליון במפלגה, אלא המהפכה עצמה לא הגיעה עד 1980 כשרונלד רייגן עלה לשלטון עם רוב ענק. הפופולריות של רייגן היה מאוד אישי ואז אחרי שהוא ירד מהבימה, הרוב שלו ירד איתו, ומ1988 עד 2000 היה פער מאוד קטן בין שתי המפלגות ואף-אחת מבהן יכלו לטעון שהן היו בעלי התפקיד של מפלגת הרוב. האובדה הזאת היתה די ברורה בבחירות 2000, שנגמרה בלי נצחון לאף מעמד.

הבחירות הזו היתה סיפור אחר לגמרי. בוש זכה עם רוב ברור וקיבל 3 מיליון עצבאות יותר מקרי. וכן, הרפובליקנים קיבלו רוב בקונגרס, שמהרבה בחינות הוא יותר חשוב מהבית הלבן. זה אומר לנו שהפער הלך ונעלם, אולי בגלל 9.11 אולי בגלל סיבות אחרות, אלא זה ברור שאנחנו בעולם פוליטי חדש בארה"ב.

פרטים עלי

התמונה שלי
Benjamin Kerstein is an Israeli-American writer, editor, and novelist.

Michael J. Totten, the prize-winning author of The Road to Fatima Gate, has called him "one of the finest American-Israeli authors of his generation."

Jay Nordlinger of the National Review has referred to his work as "some of the most intelligent, clearest, most honest writing I have read in a long time."

He lives in Tel Aviv.